Darmowa dostawa od 250 zł
Dostawa w 24h
Dotacje
Odroczone płatności
4,9/5 na Opineo
W ubiegłym roku firma Bosch opatentowała ponad dwa tysiące wynalazków. Było to o 14% więcej niż w roku 1998. Co roku przedsiębiorstwo przeznacza znaczące sumy na badania i rozwój. Do najważniejszych dziedzin inwestycyjnych należą obecnie układ ESP, systemy wtrysku bezpośredniego do silników benzynowych i wysokoprężnych oraz systemy nawigacyjne.
Po raz pierwszy w swojej historii firma Bosch zgłosiła w jednym roku więcej niż dwa tysiące patentów. Liczba zarejestrowanych w Niemieckim Urzędzie Patentowym wynalazków pochodzących z firmy Bosch wyniosła w 1999 roku dwa tysiące pięćdziesiąt. Każdego dnia roboczego naukowcy, inżynierowie i technicy Boscha zgłaszali aż osiem nowości. Było to o 14% więcej niż w roku 1998. Obecnie Bosch znajduje się na drugim miejscu wśród najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw niemieckich.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat wynalazcy Boscha zgłosili prawie piętnaście tysięcy patentów. Dwie trzecie tej liczby przypadło na urządzenia z dziedziny wyposażenia samochodów, pozostałe zgłaszano w takich branżach jak np. elektronarzędzia, technika grzewcza, telekomunikacja, systemy nawigacyjne, technika automatyzacji. W ostatnich latach przy pracach nad wdrażaniem nowych rozwiązań największy nacisk firma kładła na zwiększenie stopnia bezpieczeństwa w pojazdach oraz redukcję zużycia paliwa i spalin.
Do najważniejszych dziedzin inwestycyjnych Boscha należą obecnie: elektroniczny układ stabilizujący ESP, systemy wtrysku bezpośredniego do silników benzynowych i wysokoprężnych, oraz systemy nawigacyjne oferowane przez należącą do grupy Bosch firmę Blaupunkt.
Koncern Bosch co roku przeznacza znaczące środki na badania i rozwój. W 1999 roku na ten cel przeznaczono 3,7 miliarda marek, co stanowiło 7% z wynoszącego 54 miliardy marek całkowitego obrotu grupy Bosch. Nad wprowadzaniem nowych rozwiązań i produktów oraz udoskonalaniem już istniejących pracuje obecnie w firmie Bosch 16 tysięcy naukowców, techników i inżynierów.
Firma Bosch od początku swego istnienia - przedsiębiorstwo powstało w 1886 roku - należy do najbardziej innowacyjnych na świecie. W
ciągu swojej ponad stuletniej tradycji Bosch opatentował bardzo wiele wynalazków, z których znaczna część przyczyniła się do rozwoju techniki. Pierwszym przełomowym odkryciem był iskrownik Boscha z 1897 roku. Wprowadzenie do seryjnej produkcji pomp wtryskowych do silników wysokoprężnych w 1927 roku umożliwiło zastosowanie tych silników w pojazdach mechanicznych. Zapewne wszyscy znają system ABS, zabezpieczający koła przed zablokowaniem w trakcie hamowania.
Mało kto wie jednak, że pierwszy taki system został wyprodukowany ponad 20 lat temu, w 1978 roku, przez przedsiębiorstwo Bosch. Kolejnymi wynalazkami Boscha w dziedzinie układów hamulcowych były: układ regulacji poślizgu napędu ASR w 1986 roku i elektroniczny układ stabilizujący ESP wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jednym z najnowszych odkryć w dziedzinie motoryzacji jest zaprezentowany na ubiegłorocznych targach motoryzacji we Frankfurcie elektroniczny układ bezpośredniego wtrysku benzyny Motronic MED7.
Bosch jest innowacyjny nie tylko jeżeli chodzi o wyposażenie motoryzacyjne. Również jako producent elektronarzędzi przedsiębiorstwo ma na swoim koncie wiele światowych nowości. Pierwszy w świecie młot z udarem pneumatycznym został wyprodukowany w 1932 roku przez firmę Bosch. Wówczas urządzenie to ważyło jeszcze prawie 8 kilogramów. Dokładnie 55 lat później Bosch jako pierwszy wprowadził młot ważący mniej niż 2 kilogramy. Również pierwszy w świecie młot akumulatorowy został skonstruowany w 1985 roku przez Boscha.
Również w branży grzewczej Junkers (od ponad 60 lat w grupie Bosch), obecnie wiodący producent gazowych kotłów wiszących i podgrzewaczy wody, ma na swoim koncie wiele wynalazków. Ponad trzydzieści lat temu, w 1968 roku, Junkers jako pierwszy zaoferował urządzenia gazowe z zapłonem piezoelektrycznym. Dziesięć lat później skonstruowany został kocioł wiszący z płynną modulacją. Jedną z ostatnich propozycji jest "Domotik" - komputerowy system zarządzania całą instalacją domową.
Innym przykładem jest elektronika samochodowa. W tej dziedzinie Bosch, a dokładniej Blaupunkt, który od 1933 roku należy do grupy Bosch, przyczynia się do rozwoju techniki car audio. Pierwszy europejski radioodtwarzacz samochodowy został zaprezentowany w 1932 roku właśnie przez Blaupunkta. Pod koniec lat 60-tych powstał pierwszy w świecie stereofoniczny radioodtwarzacz samochodowy wyprodukowany przez firmę Blaupunkt. Z ostatnich osiągnięć wymienić należy system nawigacyjny TravelPilot, który Blaupunkt, jako pierwszy wprowadził na rynek w roku 1995.