Darmowa dostawa od 250 zł

Dostawa w 24h

Dotacje

Odroczone płatności

4,9/5 na Opineo

Koszyk

Koszyk jest pusty

Szlifowanie na mokro czy na sucho?

Data aktualizacji: 25-03-2010

W branży motoryzacyjnej ciągle jeszcze stosuje się przestarzałą metodę szlifowania na mokro. Mimo, że posiada ona wiele minusów np. możliwość skaz na obrabianej powierzchni. Tymczasem szlifowanie na sucho cechuje szereg istotnych zalet, jak wysoka wydajność (oszczędności do 30%) oraz powtarzalnie wysoka jakość powierzchni. Stanowią one standard, gdy korzysta się z systemu szlifowania Festool.

Firma Festool oferuje warsztatom samochodowym szlifierki do pracy na sucho.

Zalety i wady tego rozwiązania w zestawienu z obróbką na mokro:
Zaszlichcanie się materiałów ściernych
na sucho - w bardzo niewielkim stopniu dzięki Jetstream
na mokro - zależne od podłoża

Czas użytkowania materiałów ściernych
długi - dzięki zoptymalizowanemu odsysaniu
długi - dzięki warstewce wody

Nakład czasu na prace szlifierskie
ok. 50%
100%
Przerwy technologiczne
brak
długie, wskutek czasochłonnego suszenia powierzchni i fug
Ryzyko powstawania skaz
Niewielkie duże, gdyż wypełniacze i masy szpachlowe są higroskopijne i wymagają całkowitego wysuszenia, aby uniknąć tworzenia się pęcherzy lakieru.
Po lakierowaniu mogą być widoczne ślady szlifowania, ponieważ nacisk dłoni na papier ścierny jest mniej równomierny niż w przypadku szlifowania maszyną.
Sposób pracy maszynowo, szlifierką mimośrodową
obróbka ręczna
Koszty
do 30%
100%