Darmowa dostawa od 250 zł

Dostawa w 24h

Dotacje

Odroczone płatności

4,9/5 na Opineo

Koszyk

Koszyk jest pusty

Zielony Bosch zmienia swój design

Data aktualizacji: 20-02-2019

Podstawową misją niemal każdej firmy jest nieustanne zwiększenie atrakcyjności i uzyskanie przewagi konkurencyjnej na tle innych marek dostępnych na rynku. W tym celu podejmuje się pewne kroki, które często zbliżone są już do tych, które konkurencja podjęła, ale też mogą być one całkowicie odmienne. Która strategia jest odpowiednia? Tu wybór już leży po stronie firmy, która bazując na opiniach swoich kontrahentów podejmuje pewne działania. Idąc tym tropem, można było zauważyć jak marka Bosch zaczęła wprowadzać u siebie zmiany, początkowo wprowadzając nowe nazewnictwo elektronarzędzi, a od niedawna zdecydowała się również na zmianę kolorystyki.

Nowe nazewnictwo

Marka Bosch zawsze kojarzona była z bardzo precyzyjnym nazewnictwem. Określenia PSR i PSB dawały użytkownikowi jasną i czytelną informację odnośnie tego, czy dany model wiertarko-wkrętarki jest z udarem, czy bez. Bosch jednak postanowił poszerzyć swój asortyment narzędzi dla majsterkowiczów i jeszcze bardziej ułatwić klientowi wybór odpowiedniego narzędzia, wprowadzając przy okazji intuicyjne nazewnictwo. Easy, Universal, Advanced - to kluczowe słowa występujące na początku symbolu każdego modelu elektronarzędzia. Główną ideą tego zabiegu było danie użytkownikowi jasnej i klarownej informacji odnośnie przeznaczenia danego urządzenia.

I tak też przykładowo wiertarka udarowa Bosch EasyImpact 570 z silnikiem o mocy 570W dedykowana jest do prostych zadań, UniversalImpact 700 do zadań bardziej wymagających, a model AdvancedImpact 900 z 900-watowym silnikiem wykona nawet najbardziej skomplikowane prace. Podobna sytuacja będzie miała również miejsce w przypadku wiertarko-wkrętarek, odkurzaczy, pił szablastych, wyrzynarek oraz wielu innych narzędzi dedykowanych majsterkowiczom.

Nowy wygląd

O ile zmiana nazewnictwa była pierwszym krokiem w kierunku zmian, tak obecnie wprowadzane nowości marki Bosch z linii Home&Garden zyskały także nowe barwy. Marka Bosch postanowiła odejść od dotychczasowej, dobrze znanej zielono-czarnej kolorystyki urządzeń z czerwonymi przyciskami, zastępując te ostatnie kolorem szarym. Analogiczna sytuacja miała również miejsce w przypadku logo Bosch, gdzie kolor czerwony został zastąpiony odcieniem szarości.

Oprócz zmiany kolorystyki, zmianie uległ również sam kształt elektronarzędzi i narzędzi ogrodowych. Nowa linia Bosch Home&Garden nabrała obecnie prostszych i bardziej kompaktowych kształtów, a co za tym idzie bardziej ergonomicznych. Zamienniki dotychczas produkowanych modeli zostały również ulepszone pod względem parametrów. W wielu przypadkach okazują się być również bardziej funkcjonalne. Poniżej porównanie nowego odkurzacza akumulatorowego oraz piły szablastej z dotychczas produkowanymi modelami.