Darmowa dostawa od 250 zł

Dostawa w 24h

Dotacje

Odroczone płatności

4,9/5 na Opineo

Koszyk

Koszyk jest pusty

Reklamacja gwarancyjna

W tym miejscu dowiesz się, jak wygląda przebieg procesu reklamacji gwarancyjnej na narzedzia.pl. Przygotowaliśmy dla Ciebie skondensowane informacje, które pomogą Ci przejść przez procedurę.

Jak zgłosić reklamację gwarancyjną?

    Roszczenia gwarancyjne możesz zgłosić samodzielnie w Autoryzowanym Serwisie Producenta lub skorzystać z pomocy naszych specjalistów.

Zgłoszenie w Autoryzowanym Serwisie Producenta

    Zwykle najszybszym sposobem realizacji roszczeń z tytułu gwarancji jest zgłoszenie wad w Autoryzowanym Serwisie Producenta . Na karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu znajdziesz dokładny opis procedury oraz dane kontaktowe do serwisu (numer telefonu, e-mail oraz adres siedziby). Możesz je otrzymać także od nas, pisząc na reklamacje@narzedzia.pl.

Zgłoszenie za pośrednictwem sklepu narzedzia.pl

    Inną opcją, którą masz do wyboru, jest zgłoszenie reklamacji gwarancyjnej za pośrednictwem narzedzia.pl. Możesz skorzystać z przygotowanego przez nas wzoru formularza reklamacyjnego lub stworzyć własny opis. Dokumenty dostarcz do nas pocztą elektroniczną (reklamacje@narzedzia.pl) lub tradycyjną (Rotopino.pl S.A., Dział Reklamacji, 85-085 Bydgoszcz, ul Fordońska 2).

Ekspertyza i decyzja

    Bez względu na to, czy samodzielnie zgłosisz roszczenia gwarancyjne w Autoryzowanym Serwisie Producenta, czy skorzystasz z pomocy specjalistów sklepu narzedzia.pl, dalsza procedura przebiega identycznie. Następne etapy działania to:

    • Ekspertyza – specjalistyczny serwis wykona badanie przedmiotów.
    • Decyzja – o wynikach postępowania poinformujemy Cię pocztą elektroniczną, tradycyjną lub telefonicznie.

Wynik reklamacji

    Jeżeli Twoja reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, przedmiot naprawimy, wymienimy na nowy lub zwrócimy Ci poniesione koszty. W przypadku odpowiedzi negatywnej możesz odebrać produkt lub zgodzić się na jego utylizację.

    Pozytywna decyzja reklamacyjna:

    • Naprawa – w sytuacji, gdy jest to możliwe, pierwszym sposobem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jest naprawa produktu i wymiana wadliwych/uszkodzonych elementów.
    • Wymiana – kiedy serwis przedmiotu jest niemożliwy, wymieniamy go na nowy. Wyślemy go bezpłatnie na wskazany przez Ciebie adres.
    • Zwrot kosztów – jeżeli nie ma możliwości naprawy bądź wymiany produktu na nowy, zwrócimy Ci środki na kartę, z której dokonano płatności lub wskazany rachunek bankowy (w przypadku, gdy zakup został opłacony przelewem tradycyjnym lub przy odbiorze). Przelew zostanie wykonany po zaakceptowaniu przez Ciebie faktury korygującej. Otrzymasz ją na e-mail podany w zamówieniu.

    Negatywna decyzja reklamacyjna:

    • Zwrot produktu – jeżeli chcesz, odeślemy do Ciebie reklamowany produkt.
    • Utylizacja – na Twoją prośbę możemy zutylizować produkt z zachowaniem aktualnych przepisów dotyczących ochrony środowiska.

Uszkodzona przesyłka. Co należy zrobić?

    Sposób postępowania z uszkodzoną przesyłką zależy od wybranego przewoźnika. Zamówienia na stronie narzedzia.pl wysyłane są przesyłkami kurierskimi (DPD, Suus, Raben) lub do paczkomatów InPost.

    Dostawa przez firmę kurierską DPD, Suus lub Raben:

    • Przed odbiorem paczki sprawdź, czy karton nie został uszkodzony. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości możesz odmówić przyjęcia paczki. Jeżeli to zrobisz, poinformuj nas, pisząc na adres reklamacje@narzedzia.pl.
    • Jeżeli zauważysz uszkodzenia, które były niewidoczne podczas odbioru paczki, sporządź w dniu odebrania przesyłki protokół szkody, który dostępny jest na stronie internetowej właściwego przewoźnika DPD, Suus, Raben.

    Dostawa do paczkomatu InPost:

    • W sytuacji, gdy masz uwagi dotyczące stanu przesyłki, bądź została ona uszkodzona w transporcie, nie zamykaj skrytki paczkomatu. Ponownie włóż do niej paczkę i postępuj zgodnie z instrukcją, jaką znajdziesz na ekranie urządzenia lub w aplikacji mobilnej.
    • W przypadku, kiedy uszkodzenia nie były widoczne w chwili wyjmowania zamówienia z paczkomatu, niezwłocznie – w dniu odbioru – sporządź protokół szkody.

    Pamiętaj!

    Jeżeli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenie produktów, niezwłocznie nas o tym poinformuj. Na adres reklamacje@narzedzia.pl wyślij nam opis sprawy z dokumentacją zdjęciową. Nie zapomnij o spisaniu protokołu szkody jeszcze tego samego dnia. Sprawdź proces reklamacji produktu.

Platforma ODR – bezstronne rozwiązywanie sporów

    Każdy Konsument i Przedsiębiorca mający siedzibę na terenie Unii Europejskiej ma możliwość skorzystania ze specjalnej europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów ODR. Służy ona do bezstronnego, niezależnego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań przy zawarciu umów internetowych. To rodzaj pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich praw.

    Stosownie do treści art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., konsumenci mogą skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych umową sprzedaży lub świadczenia usług zawartą przy wykorzystaniu sieci Internet.

    Skargę możesz złożyć na dedykowanej stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Pomoc

    Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Nasi specjaliści czekają na kontakt telefoniczny (tel. 52 323 68 00) lub mailowy (reklamacje@narzedzia.pl).